zaterdag 5 maart 2011

Paz Sanz Fle, biografie

Ik ben geboren in Zaragoza, Spanje, temidden van droge landschappen, okerkleurige aarde en door erosie gevormde rotsen. Warmte en zonlicht.


De aantrekkingskracht van de klei als communicatiemiddel is aanwezig sinds mijn kindertijd.

Strevend naar het toeval, speel ik met dit oude materiaal, dansend tussen vorm en fictie, experimenterend met haar mogelijkheden.

Mijn verhaal waarin vrouwelijkheid en spontaniteit een samenspel vormen.



De klei is voor mij een uniek materiaal; met klei kan ik mij bewust of onbewust uiten, mijn taal creëren, ideeën en illusies maken met de willekeur van het materiaal, dat op een bepaalde manier, samen met de vlam, haar uiteindelijke vorm zal ontwikkelen.

Een magie die laat zien dat de realiteit zich kan transformeren tot een spel zonder einde.



1989 verhuisde ik naar Nederland.

In mijn atelier geef ik cursussen en workshops, ook organiseer ik kinderpartijtjes.

Member of the NVK (Dutch Ceramists Association). Admitted to the "Kunstgebouw". Beeldende Kunst Zuid-Holland.

Tijdens mijn werk probeer ik een moment van rust en helderheid te vangen, zijn het slechts vrouwen met hun volledige kracht en innerlijke energie, zonder pretenties, midden in het leven vol van geschiedenis en gevoelens, met hun vrouwelijke mysteries, zoveel dingen tegelijk zijn: dochters, moeders, partners, minnaressen, vriendinnen, verzorgsters... efficient, spiritueel, vrouwen van veel werelden.



Vrouwen in hun volledige kracht en in verbinding met hun innerlijke energie.

Naakt, het zou iedereen kunnen zijn. Slechts een schets van een geleefd leven.



De kleuren ontstaan laag per laag, net zoals de verhalen die ons vormen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten